התחדשות עירונית בפינת הרחובות אילת ואליפלט ביפו

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד תוכנית של התחדשות עירונית אשר משלבת מגורים, תעסוקה ומסחר בצומת הרחובות אילת ואליפלט ביפו.

התוכנית כוללת הקמה של מגדל מעורב שימושים עם 24 קומות ו- 200 יחידות דיור אשר יבנה מעל 8 קומות מסחר. הפרויקט מתפרס על שטח של כ-10 דונם שכיום נמצאים בו מבני מלאכה, תעשייה ומסחר ישנים בני כ-4 קומות.

 

בנוסף ליח"ד התוכנית כוללת גם כ-7,000 מ"ר עבור תעסוקה ומסחר, כ- 300 מ"ר עבור מבני ציבור ושטח ציבורי פתוח בהיקף של כ - 2 דונם.

במסגרת התוכנית יוקמו גם כיכר עירונית בשטח של כדונם וחניון תת-קרקעי ציבורי שיכיל כ- 150 מקומות חניה.

 

 מגדל בן 24 קומות המכיל כ - 200 יח"ד מעל 8 קומות של תעסוקה ומסחר.  הדמיה - משרד אדריכלים קיקה ברא"ז ואורי מזור.

 

בית הבאר אשר נמצא במתחם והחומה ההיסטורית שמקיפה אותו, מהווים את אחד מהמבנים החקלאיים שהתפתחו בעורף החקלאי של יפו בסוף המאה ה‑19 ושימשו את ענף הפרדסנות בארץ,  ישומרו במסגרת התוכנית. כמו כן, יינטעו שדירות עצים לאורך הרחובות אליפלט, הרבי מבכרך ואילת.

 

הפרויקט המתוכנן ממוקם במתחם שבין המושבה האמריקאית במזרח, דרך שלבים בצפון ורחוב פלורנטין במזרח, ונמצא בסמוך לקו האדום של הרכבת הקלה העתידית ותחנת אליפלט.

 

 בית הבאר ההיסטורי ישומר וינטעו שדירות עצים ברחובות המקיפים את המתחם. הדמיה - האדריכלים קיקה ברא"ז ואורי מזור

 

נעמי אנג'ל, מתכננת מחוז תל אביב, "התוכנית מצטרפת לשורה של תוכניות נוספות של התחדשות עירונית הקיימות לאורך הרחוב, אשר כוללות עירוב שימושים עם חזיתות מסחריות. התכנון משלב בינוי מודרני וחדש  עם שימור היסטורי ומהווה חלק מתוכנית רחבה לפיתוח מרכז עסקים ראשי המתוכנן לקום מצפון לרחוב אילת".

 

התוכנית נערכה על ידי האדריכלים קיקה ברא"ז ואורי מזור והוגשה על ידי הוועדה המקומית תל אביב-יפו.